2017-05-23

ANTRAME DARNAUS JUDUMO PLANO SUSITIKIME DISKUTUOTA APIE VIEŠĄJĮ TRANSPORTĄ


2017 metų gegužės 4 dieną vyko Klaipėdos miesto darnaus judumo plano komiteto narių susitikimas-seminaras tema „Viešasis transportas ir intelektinės transporto sistemos“. Atviras visuomenei renginys vyko Kūrybiniame inkubatoriuje "Kultūros fabrikas". Susitikimo tikslas buvo aptarti Klaipėdos viešojo transporto problemas, įvardinti, kurios iš jų yra svarbiausios ir spręstinos pirmiausiai, diskutuoti apie viešojo transporto viziją ir plėtros tikslus.

Pristatymo skaidrės

Renginio pradžioje buvo apžvelgta viešojo transporto sistema Klaipėdoje:


  • Šiuo metu Klaipėdoje yra 22 viešojo transporto maršrutai, 1 naktinis, 3 greitieji, ekspresiniai autobusų maršrutai. Dar 15 maršrutų yra privežamieji. Šiais maršrutais miestiečius veža 8 viešojo transporto vežėjai. 
  • Pagrindinis jų – UAB „Autobusų parkas“ aptarnauja 18 maršrutų. Kiti septyni vežėjai keleivius veža nuo 1 iki 7 maršrutų (UAB " Pajūrio autobusai" – 7 maršrutai, UAB „Autoklasrida“ – 6, UAB „Dešimtas maršrutas“ ir UAB „Vežesta“ po 5 maršrutus). 
  • UAB „Autobusų parkas“ turi daugiausiai transporto priemonių (beveik 70) ir jų autobusai patys naujausi – vidutinis amžius 11 metų. UAB „Sodų autobusai“ transporto priemonės yra seniausios – beveik 20 metų amžiaus. 
  • Viešasis transportas prioritetą, A juostas, turi Taikos prospekte, Tiltų ir Herkaus Manto gatvėse.
  • Autobusų greitis ilguosiuose miesto maršrutuose yra 18,1 km/, trumpuose maršrutuose 21,2 km/h, priemiestiniai autobusai greičiausi – 36,3km/h.
  • Viešuoju transportu Klaipėdoje galima važiuoti naudojantis elektroninėmis bilietų kortelės bei popieriniais bilietais. Yra kartiniai, terminuoti (1, 3, 7 dienų, mėnesio, pusmečio ir metų) bilietai, senjoro bilietai. Tačiau nėra kartinių zoninių arba laiko bilietų.
Viešojo transporto ir ITS esamos būklės pristatymas
Pristatytos Klaipėdoje veikiančios intelektinės transporto sistemos (ITS):
  • Mieste yra 66 šviesoforais reguliuojamos sankryžos ir pėsčiųjų perėjos.
  • Klaipėdos 4 sankryžose su didžiausiu eismo intensyvumu yra sumontuoti išmanūs šviesoforai su vaizdo kameromis, automobilių eismo jutikliais (detektoriais), adaptyviu reguliavimu, iškvietimo mygtukais pėstiesiems ir GMS modemais.
  • Mieste yra suformuoti šviesoforais reguliuojami trys transporto koridoriai šiaurės – pietų kryptimi: Minijos gatvė, Taikos prospektas, Šilutės plentas.
  • Eismo saugumui užtikrinti pagrindinėse intensyvaus eismo gatvėse įrengti 9 greičio matuokliai.


Rengiant Klaipėdos miesto darnaus judumo planą yra vykdoma anketinė gyventojų apklausa apie miestiečių keliones. Planuojama apklausti apie 800 miestiečių, šiuo metu apklausta apie pusė. Preliminarūs anketos rezultatai parodė, kad 30% visų klaipėdiečių kelionių yra atliekama viešuoju transportu. Rytinio piko metu 32,6%, vakarinio piko metu 37,9%, savaitgaliais 24,4% kelionių atliekama viešuoju transportu. 



Dauguma atsakiusiųjų viešuoju transportu naudojasi, nes nereikia rūpintis, kur parkuoti automobilį. Viešuoju transportu paskatintų naudotis didesnis autobusų dažnumas, geresnis pasiekiamumas. Priemiestinių autobusų transportu paskatintų naudotis suderintas autobusų tvarkaraštis ir patogus persėdimas į miesto autobusą.



Po pristatymų vyko diskusijos trijose grupėse, šešiomis temomis, įvardinant kiekvienos iš temų problemas. Diskusijų temos:

  1. Maršrutų tinklas, viešojo transporto sistemos teritorinis arealas (mieste ir priemiestyje);
  2. Autobusų parkas, naujos viešojo transporto rūšys;
  3. Bilietai, informavimo sistema ir stotelės;
  4. Prioritetas eisme ir intelektinės transporto sistemos;
  5. Viešojo transporto sąveikos su kitu transportu;
  6. Viešojo transporto įvaizdis ir edukacija.
Viešojo transporto problemų įvardinimas

Diskusijos trijose moderuojamose grupėse


Diskusijų metu buvo įvardintos pagrindinės viešojo transporto problemos mieste, tai: 
  • Regionas nėra integruotas į vientisą sistemą (maršrutai, bilietai) - buvo įvardinta kaip bene svarbiausia problema;
  • Elektroninio bilieto galimybių trūkumas: integracija su kortelėmis, kitomis transporto rūšimis, laiko bilietų nebuvimas;
  • Sudėtingas informacijos pateikimas kelionių planavimui (programėlės, internetu);
  • Užkimštos autobusų juostos;
  • Nekontroliuojami nelegalūs vežėjai;
  • Stotelėse kai kur trūksta paviljonų;
  • Transporto priemonių kokybė;
  • Tarša, oro ir garso, ypač senamiestyje; 
  • Nevisi autobusai ir stotelės yra pritaikytos neįgaliesiems;
  • Prasta vairuotojų kultūra.

Diskutuojant apie viešojo transporto viziją susitikimo dalyviai įvardino, kad Klaipėdos viešąjį transportą ateityje norėtų matyti kaip integruojantį regioną, su poreikius atitinkančiu maršrutų tinklu, lanksčia ir integruota visoms rūšims atsiskaitymų sistema, ekologiškomis transporto priemonėmis, modernų, patrauklų, greitą, patogų ir lengvai prieinamą visiems gyventojams.



Šios bei kitos diskusijų metu išsakytos mintys taps atspirties tašku vertinant esamą Klaipėdos viešojo transporto būklę ir parenkant priemones skatinančias darnų judėjimą mieste. Visos priemonės  išsamiai bus pristatytos Klaipėdos miesto darnaus judumo plane, kuris bus parengtas iki 2017 metų galo. Rengiant darnaus judumo planą yra dirbama su darnaus judumo komitetu, visi susitikimai yra atviri ir į juos yra kviečiami miestiečiai, ateiti, diskutuoti ir išreikšti savo nuomonę.

Renginius organizuoja Klaipėdos miesto savivaldybė kartu su projekto rengėjų  „Pupa – strateginė urbanistika“„Civitta“ ir VGTU Teritorijų planavimo mokslo instituto komanda.



Kitas susitikimas planuojamas gegužės 18 dieną, Kūrybiniame inkubatoriuje "Kultūros fabrikas", Bangų g. 5A, renginio pradžia 14.00 val. Renginyje bus pristatomas PORTIS projektas, planuojama Klaipėdos mieste įrengti dviračių dalijimosi sistema bei vyks darnaus judumo plano diskusijos tema „Bevariklis transportas, eismo sauga ir transporto sistemos visuotinimas“. Renginio programa

1 komentaras:

  1. su kiekvienais metais neįgaliesiems atsiranda vis daugiau galimybių patogiai judėti, kas yra sveikintina ir labai faina. jau yra sukurti ir pritaikyti skuteriai neįgaliesiems

    AtsakytiPanaikinti